17 Ağustos 2007 Cuma

'hayal edilen bir taç sahibi olmak değil,kral olmaktır.'

kitabın adı:MARKA OLMAK İSTİYORUM
kitabın yazarı:DAN HERMAN

Müşterileriniz, başkalarıyla mukayese edilemeyecek, yerini kimsenin dolduramayacağı bir çizgiyi yakaladığınıza inanırlarsa ve rakipleriniz Sizi taklit edememeye başladığında her koşulda özel bir tekel oluşturursunuz. Bir marka, kaliteyi, hatta bir ideolojiyi, ayırıcı bir kültürü hayattaki ihtirası, hür bir ruhu anımsatır. Yazar markaya bakışını böyle açıklamış. Fakat asıl iddiayı Saatchi&saatchi reklâmcılık firmasının dünya CEO’su ve ‘Lovemarks’ın yaratıcısı Kevın Roberts ortaya atmış.
Roberts yöneticilik yapmaya başladığı zaman hem çalışanlarını hem de müşterilerini memnun edecek yeni vizyon ortaya koydu.’Lovemarks’adlı bir kavram oluşturdu.Bu yaklaşımının iki avantajı vardı.birincisi reklam veren için büyük bir vaatti.onlara markalarının tüketiciler tarafından sevmesini sağlayacaklarını iddia ediyorlar.Sadece ‘tercih etmek’ veya ‘arzulamak’ değil; ‘sevmek’..Bunu kim istemez ki?İkincisi ise, konseptin hatırlanması kolay bir basitliğe sahip olacak olması..
Onun ortaya attığı münakaşanın temelini oluşturan düşünceye göre, ‘en iyisi firmanızın hem sevilmesi hem de sayılmasıdır. Roberts’ın modelinde bu, birbirinden bağımsız ama yolları kesişen iki bıçaktır.Saygı sevgiyi etkilememektedir ve sevginin de saygı üzerinde bir etkisi yoktur.Hem sevilen hem de sayılan markalar olmalıdır.Bunlar süper marka tipleri olan ve tükericiler tarafından kendilerine sadakat duyulan Google, Apple, Coca-cola, Nike ve Starbucks gibileridir.

Yazara göre 10 adımda karşı konulmaz markalaşmaya doğru gidiş formullerinden bahsetmek istiyorum.
1.Pazarlama senaryosu: Pazarlama senaryonuz bir fındıkkabuğu içine girebilmelidir.
2.Ne tür bir markayı geliştirmek üzeresiniz karar vermelisiniz.
3.Hedef müşteri kitleniz, onlara sunmaya hazırladığınız ürünü kabullenmeye hazır mı?
4.Hedef müşteri kitlenizin motivasyonunu yolun en başında anlamalısınız.
5.Marka vaadinin tanımlanması gerekir.
6.Olası vaadleri ortaya koymalısınız.
7.Markanın stratejisini seçmelisinz.
8.Ümit edilen psikolojik değişikliğe ulaşabilmek için ne gibi bir zihin değişikliğine gerek var?
9.Müşterileriniz ne kadar ilgilidir?
10.Müşterinizin inançları haline gelebilmek için nasıl davranılmalıdır?

Yazar Dan Herman’a göre Bir marka kendi standartını kendi geliştirir. Onun bir liderlik vasfı vardır.İyi markaların gerisinde yaratıcıların ortaya attığı efsaneler, esrarengiz üretim yöntemleri, gizli formuller yatar.iyi bir marka kendine karşı her zaman çok ciddi davranır.lüks bir marka asla demokratik yönetilmez.Ancak dikta benzeri yöntemlerle, otoriter ve dahi yaratıcılarlai şirket içinde ve dışında ürün için güçlü tutkular gösterebilen, en basit detayda bile ukalalık edebilen ilhamlı liderlerle yönetilir.

‘’Hayal edilen, bir taç sahibi olmak değil,
kral olmaktır.’’

Hiç yorum yok: