2 Eylül 2007 Pazar

Bir aşk hikayesi..


Kitabın adı:BİR AŞK HİKAYESİ
Kitabın yazarı:EMİLE ZOLA
Okumak için seçtiğim kitaplar arasında bir tane de roman olsun istemiştim.hatta derin bir aşk hikayesi olursa iyi gider dedim.Kitabın adından da etkilendim.Olay Pariste geçiyordu.Juliette Deberle ve kocası Henri Deberle zengin bir ailedir.Yan komşuları Helene ve kızı Jeanne bilikte yaşamaktadırlar.Bu iki aile sıkı birer dost olmuşlardır.Fakar Henri,Heleneye aşık olmuştur,bu durumu Jeanne şiddetle kıskanmaktadır.Acı bir sonla bu aşk son bulur.Fakat yazar okadar çok tasfir yapmış okadar çok ayrıntıya dalmış ki kitabın yarısına geldiğimde bile ortada hala bir aşk yoktu.Dışarda yağmurdan düşen yaprağın şeklinden, sofrada ki ne yedikleri yemeğe kadar yazar ayrıntıyı anlatıyordu.Kitap 340 sayfa, buna rağmen 250.sayfada bile durum hala aynı..İnanın bana kitaptan çok sıkıldım.Yazar bana kızmasın ama sanki sadece kitap yazmak için yazmıştı.Kitabıda yarım bırakamadım bitirmek zorunda kaldım.Belki bir kitapta ne kadar çok tasfir yapılırsa okadar güzel olur.Bu okuyucuya göre değişir.Ben bir okuyucu olarak hoşlanmadım.
''Ancak yazıya geçmiş düşüncenin değeri vardır;geri kalanlar boş bir çırpınmalardan,rüzgarın alıp götürdüğü bir saatlik hayallerden başka bir şey değildir..'' EMİLE ZOLA :))

Hiç yorum yok: